top of page

שיחת מכירה טובה

נכון שיחות מכירה?

אנחנו עושים אותן כל הזמן ואפילו לא שמים לב.


מהי שיחת מכירה?

הצעה כלשהי ובקשה לתמורה / בקשה כלשהי והצעה בתמורה.

בשיחת מכירה טובה נוצר שוויון אנרגטי בין שני צדדים.


התנועה הזו מתקיימת בכל אינטרקציה בין אנשים. זו לא מניפולציה ולא התייחסות צינית למערכות היחסים שלנו, זו פשוט תנועה שמתקיימת, ויכולה להתקיים באופן בריא יותר. גם בחיים וגם בעסק.

רוב הזמן אנחנו בכלל לא במודעות לתהליך המכירה. לא ערים להצלחות או לכשלונות שלנו, ליחס ההמרה הממוצע, לעקומת שיפור ואיך אפשר להשיג אותה.


שיחת מכירה היא בעצם בקשה לשיתוף פעולה. בשביל לקבל שיתוף פעולה ממישהו, אנחנו נדרשים קודם כל לראות אותו, להכיר את הצרכים שלו ולהתעניין ברצון שלו. לאחר מכן, אנחנו יכולים וצריכים לבדוק, האם ואיך הוא מקבל על ערך מההצעה שלנו, או ממענה לבקשה שלנו.


שיתוף פעולה הוא לא דווקא במכירת מוצר מול תמורה כספית.

גם אם אני מציעה למישהו מתנה, זה תהליך מכירה. אם אני מציעה מדריך חינם, או פגישה חינם, או טיול חינם, עדיין מתבקשת מהצד השני תמורה. לדוגמה: השקעה של זמן, שינוי תפיסה, גמישות, או הקשבה, תשומת לב ועוד.


איפה זה פוגש אותנו בחיים?

כשאנחנו מבקשים מילד להיכנס להתקלח, להתלבש או להפסיק לריב, כשאני מציעה לחברה לצאת לקפה או מסיבה, כשאנחנו מבקשים איזשהו שיתוף פעולה מבן או בת הזוג.


איפה זה פוגש אותנו בעסקים?

יו נואו... ;)



ככל שלהצעה שלנו יש מחיר גבוה יותר, שיתוף הפעולה שאנחנו מבקשים הוא משמעותי יותר. ככל ששיתוף הפעולה משמעותי יותר, הצד השני זקוק לתחושת ביטחון משמעותית יותר, לפני שהוא משקיע במוצר שלנו.


צריך להיות ברור ללקוח, שהוא רוצה את מה ש*הצעתי*, כדי שיסכים *לתת לי* זמן, הקשבה ותשומת לב.

אנחנו יכולים לתת תחושת ביטחון על ידי שאלות נכונות שמראות התעניינות בו ובצורך שלו, לתת פגישה אישית חינם, להקשיב באמת לרצון שמניע אותו. ולבסוף, לדבר בכנות מלאה, אך גם בביטחון מלא, על טיב ההצעה שלנו ועל ההתאמה שלה לסיטואציה.


שוטו על זה ותראו ישועות.

באהבה.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page